CNAM – sală de lectură pentru o jumătate de oră.

Luni, 15 ianuarie, în intervalul orar 11:30-12:00, în cadrul activității „Uimește(te)! Citește!” la inițiativa profesorului IRINA VLAS în coordonare cu prof. Venera Roth-Gross, consilier educativ, Nicoleta Butuza, s-a celebrat în avans ZIUA INTERNAȚIONALĂ A CITITULUI ÎMPREUNĂ prin care s-a urmărit nivelul de reacție al elevilor cu privire la modul în care cărțile au o mare importanță în ceea ce privește continuitatea trecutului, a generațiilor și a propriei persoane. Totul a fost pus deoparte, iar pentru 30 de minute s-a lăsat cale liberă concentrării atenției spre cele mai alese opere literare.

Bineînțeles, cei mici nu au fost excluși din acest demers și, începând cu cei din clasa pregătitoare până la cei din clasa a IV-a, pricepuții școlari în ale literaturii s-au aventurat cu entuziasm în tainele cărților pe care le aveau pregătite.

La intervenția reporterilor de liceu în plina desfășurare a activității, atât învățătorii, cât și școlarii, au răspuns dornici mai multor întrebări.

Reporter: Ce impresie aveți despre această activitate?

Câmpan Monica (învățătoare la clasa I C): „Este o activitate extraordinară având în vedere că în ultima perioadă nu se mai prea citește, aceasta fiind marea problemă. Toată lumea este pe telefon. Eventual, acestea sunt lucrurile care se citesc (accentuând ultima parte). Atunci, este foarte bine ca de mici să învețe să citească și ar trebui să dorească din proprie inițiativă să facă acest lucru.”

R: Ce impresie aveți despre copii și modul lor de reacționare?

C.M. : „Nu prea știu cât înțeleg ei la vârsta asta, sincer. Eu le-am explicat ce urmărește Ziua Națională a Culturii, dar sunt cam micuți și nu cred că realizează. Însă mă bucur că au îmbrățișat proiectul fără să stea pe gândur”i.

Diana, elevă a acestei clase a afirmat: „Îmi place să citesc și sunt entuziasmată să particip la această activitate.”

Rad Aurora ( învățătoare a clasei a IV-a A) a mărturisit: „Aceasta este o activitate bine venită doarece sensibilizează micii școlari și nu numai, referindu-mă la elevii mei, pentru lectură. E o activitate interesantă și care eu sper că va mai continua. Pentru copiii din clasa mea, chiar din clasa pregătitoare, am gândit o strategie de dezvoltare a competențelor de lectură pe termen lung. Pot spune că în acest moment elevii mei citesc cu plăcere, în sensul că își sacrifică pauzele pentru a citi. Au în permanență în ghiozdan o carte, lucru la care s-a ajuns nu prin constrângere și nici prin impunere, ci prin tot soiul de activități bine gândite, raportate la specificul vârstei lor. Și iată că activitatea de astăzi pentru noi a fost ceva firesc. Copiii citesc cu plăcere și tot timpul.”

Crișan Lucica (învățătoare la clasa a II-a D) afirmă: „Această activitate este foarte bună și sper să încu

rajeze elevii să citească și acasă, nu numai la școală.”

Mihai din clasa a II-a C a declarat: „Am o părere bună despre această activitate și sper să se mai repete.”

Acesta a fost în consens cu toți colegii săi, atât de clasă, cât și de școală, bucurându-se de prilejul de a-și continua lecturarea și în timpul acelei ore de curs.

S-a produs o adevărată manifestare, din toate punctele de vedere, la care s-a participat la fel ca la toate inițiativele și proiectele demarate până acum în perimetrulul colegiului.

Astfel, s-a încheiat și de această dată cu succes încă o activitate ce a încununat Ziua Culturii Naționale.

     Anca Dodu și Andreea Bora, reporteri de liceu

Gimanziul de la Colegiul Naţional „Andrei Mureşanu” – o enormă sală de lectură

Elevii claselor V-VIII au fost extrem de entuziasmaţi să participe la activitate, aducându-şi până şi cărţi în limba engleză. În cadrul interviului acordat claseor de gimaziu, profesoara Laura Gherman a adresat următoarele cuvinte elevilor ei: „Sper din toată inima ca elevii să facă selecţia lecturii şi să nu citim doar de formă, trebuie să ajungem să simţim că trebuie să citim şi că asta ne ajută să punem cărămidă după cărămidă în dezvoltarea personalităţii. Spunem ce anume citeşti pentru a putea spune cine esti. Copiii sunt încă prematuri în studiul psihologiei dar, sper să înteleagă cât de importantă este lectura în dezvoltarea unei societăţi. Oamenii devin astfel mai rafinaţi, elevaţi. Nu vă limitaţi doar la a culege informaţia de pe internet, să nu ne lăsăm creierele spălate de alţii şi să nu înghiţim tot ce ni se dă pe nemestecate. Haideţi să ne alegem noi singuri informaţia!”

Întrebați în legătură cu importanţa cititului în viaţa unui elev, răspunsurile acestora au fost extrem de serioase. Astfel eleva Ioana Gherman, chiar dacă este doar în clasa a V-a a realizat importanţa lecturii si le-a dat si altora un sfat: „Mi-aş dori ca oamenii să citească mai mult, în special cărţi de calitate.”

Profesorii, fiind şi ei participanţi în această activitate, au transmis faptul că această jumătate de oră în care fiecare a putut să se teleporteze în lumea cărţilor, a fost una foarte apreciată de toţi. Aceștia au dat, de asemenea şi sugestii de alte activităţi pentru a păstra vie pasiunea pentru citit: „Mi-aş dori să îşi imagineze, ţinând cont că este ora de desen, o secvență din carte şi să o reprezinte grafic, fie prin prictură, ori prin desen”- Borodi Ştefania

Activitatea a avut un mare succes, astfel atât personalul scolii, cât şi elevii dorind repetarea acestui eveniment cât mai des.

Mihai Eminescu – punct de reper național pentru pasiunea de cititor afirma: „Citeşte, numai citind mereu creierul tău va deveni un laborator nesfârşit de idei şi imagini din care vei întocmi înţelesul şi filozofia vieţii”.

 Sharon Crețu și Mihaela Vlad, reporteri de liceu

Foto Sharon Crețu

Be the first to comment on "CNAM – sală de lectură pentru o jumătate de oră."

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.