Profesor de limba și literatura română la Colegiul Național „Liviu Rebreanu”, Bistrița, Monica Halaszi se numără printre inițiatorii Olimpiadei „Lectura ca abilitate de viață”, fapt pentru care se regăsește în calitate de vicepreședinte al Comisiei Centrale de anul acesta. Într-un interviu acordat reporterilor de liceu, aceasta subliniază pașii făcuți de concursul LAV până la stadiul de OLAV.
R: Îmi puteţi oferi nişte informaţii cu privire la această ediţie a concursului?
MH: Acest concurs este la a V-a ediţie, dacă pornim din anul 2013, când s-a lansat concursul, pe atunci ,,Lectura ca abilitate de viaţă’’. În anul următor a devenit olimpiadă, deci dacă e să o luăm pe linia olimpiadelor, este ediţia a IV-a. Cu excepţia anului trecut, etapa naţională s-a derulat în Bistriţa, şi asta pentru că ideea a pornit cumva de aici şi sperăm să continuăm mult şi bine.
R: De ce aţi îndruma elevii să participe la această olimpiadă?
MH: Pentru că este un concurs care verifică nu atât cunoştinţele de teorie literară, cât capacitatea elevului de a înțelege un text şi de a vorbi despre text, indiferent dacă acesta este unul ficţional sau nonficţional sau multimodal, adică un text în care, de regulă, imaginea se împleteşte cu textul.
R: Ce mesaj aveţi pentru participanţi?
MH: Să se gândească la faptul că au ajuns la etapa naţională a unei competiţii. Indiferent de rezultatele lor, participarea la această etapă este un câştig.
Amalia Rus, reporter de liceu
Be the first to comment on "Interviu cu Monica Halaszi despre OLAV"