Proiectul „Uimește-te, citește!” a ajuns la a III-a ediție

Luni, 17 februarie 2020, între orele 11 și 12, la Colegiul Național „Andrei Mureșanu”, Bistrița, întreaga școală a citit împreună, inițiativă care face parte din proiectul cu numele „Uimește(-te), citește!” ajuns deja la a treia ediție.

La C.N.„Andrei Mureșanu”, din Bistrița luni elevii și tot personalul școlii au ales câte o carte pe care s-o citească timp de o oră în sălile de clasă, în laboratoare, în cabinete, pe holuri, cu sau fără cafea pe bancă, cu mai mult sau mai puțin umărul celui mai bun prieten.

Acest proiect se află în al treilea an de viață și are ca scop deschiderea apetitului pentru lectură în rândul elevilor școlii, fiind un model de bune practici.

Deși ideea nu este originală, ci a fost preluată de la o școală din Franța în care se desfășoară în mod regulat această activitate, de la director până la gardian și angajații de la curățenie, a fost binevenită și în C.N.„Andrei Mureșanu”, din Bistrița.

În primul an, s-au „testat apele” și a dat roade. Anul trecut, în contextul sărbătoririi de 100 de ani de România s-a organizat ceva inedit: au citit simultan trei colegii naționale din cele trei regiuni istorice ale țării: C.N. „Ștefan cel Mare” din Hârlău (Moldova), C.N. „Mircea cel Bătrân” din Râmnicu Vâlcea (Țara Românească) și C.N. „Andrei Mureșanu” din Bistrița (Transilvania).

Anul acesta, văzând afișul activității, alte două licee au avut dorința de a se alătura proiectului: Liceul Tehnologic de Transporturi Auto, Craiova și Liceul Tehnologic Dorna Candrenilor. Informațiile cu privire la edițiile precedente au fost oferite de profesoara de limba engleză Roth-Gross Venera, coordonatoarea proiectului alături de colega sa, Irina Vlas, profesoară de limba și literatura română.

Activitatea are drept scop stimularea elevilor de a citi și s-a mizat pe spiritul de coeziune, solidaritate de ceva făcut împreună pentru a suda grupul. Astfel

Petrina Ștefan a dat un interviu pentru ziarul CNAMonline, mărturisind că această activitate este una cu scop educativ și stimulează elevii să citească mai mult. Acesta a mai adăugat că lectura are un scop important pentru dezvoltarea limbajului elevilor și extinderea nivelului de cultură, dar și de stimulare a creativității.

Elevilor li s-a părut interesantă ideea proiectului, mărturisind că doresc să fie cât mai multe astfel de inițiative „aproape în toate orele” (Vlad Mihai, VII A).

 

Buta Grigore, Sulici Răzvan, Foriș Roberta, Țiboca Cristina, reporteri de liceu

Foto: Bocskai Eliza-Blanka, Aurelia Hîruța

Be the first to comment on "Proiectul „Uimește-te, citește!” a ajuns la a III-a ediție"

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.