Săptămâna toleranței la CNAM – „Albastru-încredere şi prietenie”

Elevii clasei a III-a C step by step de la CNAM, au marcat Săptămâna Toleranţei şi a Prieteniei 20-24 feb.2017, din cadrul proiectului judeţean Hobby Club, numind-o Săptămâna Culorii Albastre.

Copiii au aflat că abastrul simbolizează încredere, respect şi responsabilitate și au celebrat-o, purtând în fiecare zi a săptămânii un obiect vestimentar de culoare albastră. Totodată cu ajutorul poveştii „Tigrul şi toleranţă” de Jose Moran, au învăţat care este semnificaţia cuvântului toleranţă şi cum se manifestă această atitudine, dar şi cum influenţează aceasta relaţiile cu cei din jur.

Împreună cu învățătoarea lor, au discutat în grup, au comentat diferite atitudini ale personajelor şi au sintetizat totul într-un acrostih.

Această activitate face parte dintr-o serie de manifestări deon cadrul proiectului județean Hobby club, care-și propune ca în fecare lună să promoveze cel puțin trei valori ale școlii.

„A friend in need is a friend indeed” – sub acest titlu  s-au derulat o serie de activități la CNAM în perioada 20-24.02.2017. Elevii clasei pregătitoare D au desfășurat două acțiuni care au vizat cunoașterea, prietenia și toleranța.

Într-un material trimis ziarului CNAMONLINE Rodica Hâlmu declară:

Miercuri, 22.02.2017 am realizat activitatea intitulată ,,Unitate în diversitate” care a avut drept obiective conștientizarea atitudinii față de cei diferiți de ei și apreciarea diversității din grupul lor. Elevii s-au așezat în bancă cu un coleg cu care nu relaționează prea des. Le-am explicat că vom căuta și descoperi împreună avantajele unui grup divers, în care cei din jurul lor sunt diferiți de ei.

Fiecare copil și-a rupt o bucată de hârtie de culoarea și dimensiunea dorită și i-a dat forma unei petale de floare, au comparat petalele, au observat că sunt diferite și au formulat răspunsuri legate de aceste diferențe și apoi au stabilit diferențele pe care le-au observat la ei. Le-am citit expresiv „Povestea comorii”, o poveste care are patru personaje diferite din lumea animalelor și care, deși sunt diferite, reușesc să descopere o comoară prețioasă datorită faptului că s-au respectat, tolerat și acceptat unul pe altul. La final copiii află că cea mai prețioasă comoară este prietenia dintre ei. Diferențele dintre ei, dar și faptul că s-au acceptat unul pe altul, s-au ajutat și respectat a făcut posibilă aflarea comorii.

I-am rugat pe copii să lipească pe o coală de flipchart petalele și au obținut o floare realizată din petale și culori diferite. Au înțeles că floarea este mai frumoasă așa și că trebuie să îi accepte pe cei din jur chiar dacă sunt diferiți de ei deoarece fiecare este important.

Vineri, 24.02.2017, am organizat un carnaval cu prințese, regi cavaleri, muschetari și un dans medieval prin care am demonstrat că uniți, prietenoși, darnici și răbdători putem realiza împreună lucruri frumoase. Copiii și-au împrumutat unul altuia costume, au gândit câteva replici pentru personajele pe care le-au reprezentat, au dansat și au sărbătorit Dragobetele care aduce dragostea împreună cu înțelegerea, respectul, acceptarea și prietenia. Activitatea s-a desfășurat la Casa Argintarului înscriindu-se în manifestările dedicate Centrului German.

Prof. înv. primar Rodica Hâlmu

Tot sub mottoul “A friend in need is a friend indeed” a avut loc o ctivitate desfășurată în cadrul proiectul județean HOBBY CLUB, din cadrul Săptămânii Toleranței și a Prieteniei derulată de profesoara Răchită Constantina, de data aceasta în limba engleză, cu clasa a III-a D în data de 20.02.2017.

Profesoara îi întreabă pe elevi dacă au un prieten bun și dacă acesta s-ar pune pe el în pericol pentru ei.

Le prezintă cine era Esop și ce este o fabulă, apoi îi roagă să vizioneze fabula Ursul și cei doi călători în limba engleză – The bear and the two travellers.

După ce elevii vizionează filmulețul de două ori, profesoara scrie pe tablă câteva întrebări despre fabula vizionată în limba engleză. Elevii sunt grupați câte cinci și sunt încurajați să lucreze în echipa.  Elevii răspund la întrebări. Profesoara le dă un model pe tablă după care elevii să își descrie prietenul și să îl deseneze. Elevii înțeleg că a fi un prieten nu înseamnă să fii alături de acesta doar la bine, ci și la rău.

Carmen Rus, reporter de liceu

Be the first to comment on "Săptămâna toleranței la CNAM – „Albastru-încredere şi prietenie”"

Lasă un răspuns