Jurnalism de vacanță – De la biologie la actul înțelegerii fenomenelor în profunzime

Elevul Ignat David din clasa a V-a D la Colegiul Național „Andrei Mureșanu” a transpus informațiile dobândite în cursul orelor de biologie într-o inedită poveste despre germinație, ca urmare a solicitării lansate de profesoara Oltița Curtuiuș.

În cadrul orei de biologie, în urma unei cerințe formulate de profesoara de biologie Oltița Curtuiuș, elevul  Ignat David din clasa a V-a a demonstrat că, dacă sunt pasionați, copii pot înțelege fenomenele din jurul lor.

Cerința era să alcătuiască o scurtă povestire despre floare, polenizare și fecundație, imaginându-se o insectă care a intrat într-o floare. Ceea ce a rezultat merită făcut cunoscut:

Am creat un embrion

Când aveam trei luni, mama m-a lăsat să mă duc la joacă. Aveam cinci stamine la picioare și m-am dus la cel mai popular restaurant „Mac pe pâine”.

Nu era așa de popular cum am crezut, era doar un ovar și în jur erau mai multe stamine. Voiam un miligram de nectar. Nu mi-am data seama câtă mizerie am făcut împrăștiind polenul, când zburam spre masa mea.

După ce am mâncat „mierea” am văzut că era polen pe tot ovarul. Începuse fecundație. Mi-a fost rușine și i-am zis:

– Îmi cer scuze! Nu am vrut să vă murdăresc!

– Nu e nimic. Oricum ovulele mă băteau la cap de plictiseală și voiau să devină semințe, să poarte cât mai curând un embrion.

– Oh… Bine, am întârziat, sper să nu se supere mama!

– La revedere! O să mai vorbim când o să fiu fruct, mi-a spus ovarul. Și așa am făcut un ovar fericit cu tot cu ovulele sale.

Carmen Rus, reporter de liceu

Foto: Google

Desen: David Ignat, V D

1 Comment on "Jurnalism de vacanță – De la biologie la actul înțelegerii fenomenelor în profunzime"

  1. Oricine este elev, profesor sau simpatizant CNAM și dorește să se afirme, poate să o facă în rândurile acestui ziar!Felicitări celor care o fac!

Lasă un răspuns