Olimpiada de matematică
Etapa județeană a Olimpiadei de matematică a avut loc pe data de 5 martie în incinta Colegiului Național „Andrei Mureșanu”, în urma căreia s-au calificat elevii Horváth Attila Szilárd și Cozán-Zoltán Jenyfer Crista, ambii de la secția maghiară a colegiului. Etapa națională din data de 20 aprilie va avea loc la Cluj-Napoca. Pe lângă olimpiadă, la matematică s-au mai desfășurat concursuri de matematică, printre care se numără și Concursul de matematică aplicată „Adolf Haimovici”, unde elevul Ioja Dănuț Ioan s-a calificat la următoarea etapă.
Rezultatele elevilor din Colegiul Național ,, Andrei Mureșanu” de la Olimpiada de matematică și de la concursurile de matematică desfășurate de repartizează astfel:
Olimpiada de Matematica:
Clasa a V-a :
Ienci Elisabeta – Premiul l
Crișan David Andrei – Premiul ll
Crișan David Andrei – Premiul ll
Crișan David Andrei – Premiul lll
Pușcaș Gheorghe Marius – Premiul lll
Ienci Elisabeta – Premiul lll
Ienci Elisabeta – Premiul lll
Saplacan Luca Paul – Premiul lll
Flore Andrei Ioan – Premiul lll
Carabian Deneș Timea – Premiul lll
Ienci Elisabeta – Mențiune
Șugar Răzvan – Mențiune
Decsei Eliza – Mențiune
Incier Evelin – Mențiune
Szölösi Áron – Mențiune
Pușcaș Gheorghe Darius – Mențiune
Clasa a Vl-a :
Pușcaș Gheorghe Darius – Premiul ll
Pușcaș Gheorghe Darius – Mențiune
Gálfalvi Áron – Mențiune
Clasa a Vll-a :
Colsneac Ștefania – Alexandra – Premiul lll
Clasa a Vlll-a :
Horváth Attila Szilárd – Premiul l
Ferenc Andrea – Premiul ll
Deme Robert – Mențiune
Clasa a lX-a :
Bartho Áron – Premiul ll
Hurdea Colin Rareș Emil – Mențiune
Clasa a X-a :
Ioja Dănuț Ioan – Premiul l
Fodor Balázs Róbert – Premiul ll
Clasa a Xl-a :
Mezei-Rácz Attila – Mențiune
Clasa a Xll-a :
Cozán-Zoltán Jenifer Crista – Premiul l
Balla Balázs – Premiul lll
Palatkás Anamaria – Mențiune
Horváth Attila Szilárd, în vârstă de 15 ani, elev în clasa a Vlll-a B, este prezentat ca un elev serios și silitor care nu dorește fie în centrul atenției datorită rezultatelor obținute. Acesta mărturisește că a avut emoții înaintea venirii subiectelor de olimpiadă, fiind un lucru normal. În legătură cu timpul lui liber în această perioadă, a avut din plin, pregătirile la matematică fiind, inevitabil, permanente pentru un elev ce urmează să termine clasa a Vlll-a, această olimpiadă oferindu-i ocazia de a-și testa cunoștințele. În cele din urmă, a primit răsplata de a se califica la națională.
De colegi este descris ca o persoană care ajută la nevoie și nu va aștepta nimic în schimb. De asemenea este prezentat a o persoană grijulie și cu o frumusețe aparte. Fodor Erika, profesoara de matematică a clasei a Vlll-a B, îl prezintă pe Horváth Attila Szilárd, ca pe un elev activ la ore, persevernt și preocupat de învățătură, calitățile ce îl descriu cel mai bine fiind seriozitatea și modestia. Aceasta mărturisește că în viitor îl vede ca pe o persoană care a ajutat la evoluția în bine a societății în care trăiește.
Ioja Dănuț Ioan, elev în clasa a X-a G , în vârstă de 16 ani, este descris ca fiind o persoană glumeață, muncitoare și atentă la detalii.
Dănuț ne spune că a avut puține emoții înainte de Olimpiadă, iar în această perioadă nu a existat nici un fel de presiune din partea unor persoane sau a unor materii. Această oportunitate i-a oferit șansa de a-și depăși limitele.
Colegii îl descriu ca fiind glumeț și perseverent când vine vorba de rezolvarea unei probleme. În clasă nu iese în evidență, fiind liniștit și tăcut, vorbind doar atunci când nu înțelege ceva sau este rugat să ajute pe cineva.
Profesoara de matematica a clasei a X-a G, Alexa-Mioara Dania, îl descrie pe Dănuț ca fiind un elev serios, atent la detalii și cu bun simț. Consideră că efortul pe care îl face pentru a afla și a înțelege mai mult este un aspect ce îl caracterizează. Profesoara îl vede pe Dănuț peste 10 ani, profesând în ceea ce îi place, fiind o persoană care se va perfecționa în orice domeniu va alege.
Cozán-Zoltán Jenyfer Crista este o prezență permanentă în tot ce presupune imaginea generației din care face parte în școala ei. În vârstă de 18 ani, Crista este elevă în clasa a Xll-a B, cântăreață de muzică populară, o prietenă pe viață și o persoană inimoasă.
Jenyfer descrie această perioadă ca fiind stresantă, pregătirea pentru olimpiadă fiind doar una dintre problemele pe care le are în prezent, una dintre griji fiind și alegerea unui drum nou în viață. Recunoaște că au existat presiuni din partea unor persoane, iar una dintre acele persoane fiind chiar ea. Însă motivația proprie a ajutat-o să treacă peste aceste obstacole.
Colegii ei o descriu pe Jenyfer ca pe o persoană bună la inimă, prezentă lângă tine în orice moment, mereu încercând să ajute pe cei la nevoie. De asemenea este apreciată și pentru talentele ei, cum ar fi interpretarea melodiilor de muzică populară, cu care a reușit să ajungă la națională alături de ansamblul ei. În viitor aceștia o văd ca pe o persoană care se va realiza în viață, cu carieră de succes și cu o familie care o îndrăgește pentru ceea ce este.
Profesoara de matematica a clasei a Xll-a B , Kovacs Melinda o caracterizează pe Jenyfer ca fiind o persoană puternică, capabilă să-și îndeplinească toate rolurile în viață. Este prezentată și ca un model demn de urmat, datorită eforturilor pe care le-a depus până acum, cu ajutorul cărora a reușit să își trăiască visele. Chiar dacă nu știe unde o va duce viața pe Jenyfer, aceasta crede că va avea o viață bună, trăindu-și visele în continuare și muncind pentru ceea ce-și dorește.
Mihai Vlad, reporter de liceu
Olimpiada de Religie
Colegiul Național „Andrei Mureșanu” susține unitatea în diversitate și nu se mândrește doar cu olimpicii calificați la etapa națională a materiilor de profil, ci și cu numerosi olimpici la olimpiada de religie a diferitelor culte, precum cel penticostal, reformat, greco-catolic și ortodox. Prin rezultate notabile, elevii demonstrează că se poate face performanță în orice domeniu, elevii școlii caracterizându-se prin dedicare, sacrificiu și modestie.
Astfel, participarea la etapa județeană a olimpiadei din data de 19.03.2022 le aduce următoarele rezultate:
Clasa a V-a – Bartha Eliza – Premiul III
Clasa a VI-a – Muscar Sara Maria – Premiul I Tompa Andrei – Mențiune
Clasa a VII-a – Olah Renata – Premiul III
Ariesan Matteo – Premiul I
Clasa a VIII-a – Suciu Krisztina – Premiul I
Clasa a IX-a – Szekely Mihaly Robert – Premiul II
Olah Arianna – Premiul I
Clasa a X-a – Pop-Buia Claudia – Premiul I
Fodor Balazs Robert – Premiul I
Ioja Dănuț Ioan – Premiul I
Clasa a XI-a – Uhelszki Peter – Premiul I
Clasa a XII-a – Fazakas Emoke – Premiul II
Ioja Dănuț Ioan este elev la Colegiul Național „Andrei Mureșanu” în clasa a X-a G. Sub coordonarea profesorului Arieșan Ilie a participat la Olimpiada de Religie, cultul greco-catolic, obținând un rezultat excelent și calificându-se astfel la etapa națională. Dănuț afirmă că a reușit să alterneze lecțiile de la școală cu pregătirea pentru olimpiadă, astfel nu s-a simțit stresat sau acaparat de multitudinea subiectelor pe care avea să le studieze.Totuși, în momentul în care a văzut subiectul de olimpiadă s-a simțit tensionat și emoționat, într-o oarecare măsură.
Colegii îl descriu ca fiind un model demn de urmat datorită dedicării lui în proiectele și concursurile în care este implicat, precum olimpiada de religie. Este o persoană liniștită, care rareori iese din tipar, însă un băiat glumeț și de mare ajutor, fiind apreciat de colectivul clasei. Motivaia care l-a propulsat spre a ajunge la o astfel de performanță fost depășirea propriilor limite, să devină mai bun și să simtă pentru prima dată emoția participării la etapa națională, munca și efortul depuse în tot acest timp meritând din plin, după spusele acestuia.
Olah Arianna, elevă în clasa a IX-a B, s-a arătat demnă de laudă în urma participării la Olimpiada de Religie, cultele Reformat, Evanghelic și Unitarian, obținând un punctaj cu care s-a calificat la etapa națională. În ochii colegilor, Arianna nu este o persoană stridentă, se face însă remarcată prin rezultatele bune de la școală și prin dorința de a ajuta pe oricine. De asemenea, aceasta nu a uitat să se ajute și pe sine, demonstrându-și că poate să ajungă acolo unde își propune. Mărturisește că mereu își dă toată silina să facă lucrurile ca la carte și afirmă: „Mereu când mi-am propus un lucru, l-am făcut, niciodată nu mi-a plăcut să las lucrurile pe jumătate făcute.”
Arianna și-a dedicat timpul liber pregătirii pentru olimpiadă, gestionându-l astfel încât să mențină același ritm cu orele de cursși chiar dacă s-a simțit covârșită de teste, a continuat să lupte pentru ceea ce își dorea, însă mărturisește faptul că succesul este garantat de dedicarea și munca suplimentară, neexistând loc de regrete.
Cu toate acestea, chiar dacă a avut emoții înainte de primirea subiectului, în data de 19 martie a demonstrat că pregătirea intensă din tot acest timp i-a adus o satisfacție maximă, afirmând: „A meritat sută la sută, mai ales pentru că este un lucru în care m-am dedicat eu sută la sută”.
Suciu Krisztina se numără printre olimpicii Colegiului Național „Andrei Mureșanu”. Este elevă în clasa a VIII-a B, iar în urma colaborării cu profesoara sa, Levai Ileana, mărturisește că tot efortul depus în pregătirea sa nu s-a risipit, astfel motivația pentru a obține Premiul I au fost dedicarea doamnei profesoare din tot acest timp și dorința de a nu-i dezamăgi pe cei dragi.
Timpul nu i-a fost cel mai bun prieten mereu, dar s-a străduit să jongleze cu timpul dedicat lecțiilor pentru școală și cel pentru pregătirea pentru olimpiadă, renunțând temporar la activitățile extrașcolare și la timpul liber. Totodată, Krisztina mărturisește că a dus dorul unei vacanțe. „Weekendurile treceau repede, iar eu eram tot mai extenuată mental, din lipsa unei vacanțe mai lungi“, dar vede participarea la olimpiadele școlare ca pe o oportunitate de a repeta materia și de a se apropia de profesor.
Colegii consideră că valorile care îi definesc cel mai bine caracterul sunt solidaritatea și „acel ceva al ei”, fapt care îi aduce admirație din partea acestora. De asemenea, rezultatele bune de la școală și temperamentul său o fac un model demn de urmat, așa cum afirmă colegii.
În ciuda emoțiilor dinaintea olimpiadei, în urma celor trei ore în care Krisztina a stat față în față cu subiectul, a urmat bucuria și satisfacția, afirmând că tot efortul a meritat pe deplin, iar senzația că ar putea dezamăgi pe cineva dispăruse.
Bindiu Neluța, reporter de liceu
Pop-Buia Claudia, elevă în clasa a X-a A, în urma participării la etapa județeană a Olimpiadei de Religie Alianța Evanghelică s-a calificat la etapa națională. Aceasta a avut motivația de a participa la această olimpiadă, care izvorât din dorința ei de a învăța lucruri noi despre subiectul olimpiadei, religia, care îl are în centru pe Dumnezeu. Claudia declară că nu s-a așteptat deloc să meargă mai departe la națională, chiar dorind să renunțe să mai meargă la etapa județeană, considerând că nu este îndeajuns de pregătită. Pop-Buia Claudia mărturisește: ,,m-aș descrie ca a fi o persoană ambițioasă, încăpățânată și perfecționistă” valori cu ajutorul cărora a reușit o asemenea performanță. Colaborarea cu domnul profesor Deuș Ioan, din perspectiva elevei o consideră a fi una frumoasă, deoarece ,,este o persoană deschisă și gata să-mi explice orice nelămurire” recunoaște eleva. Domnul profesor susține faptul că a fost un lucru așteptat calificarea ei, deoarece ,,Claudia este perseverentă, aceasta asigurându-i succesul” și o descrie ca fiind deschisă , constantă, caracterizând-o seriozitatea, conștiinciozitatea, dorința de a face performanță și setea de a afla lucruri noi și de a se cultiva. Activitatea de la oră este pe grupe, fapt ce i-a oferit domnului profesor posibilitatea să observe dedicația și efortul depus de aceasta.
Pop-Buia Claudia este caracterizată de către colega ei, Miriam Doris Tămaș, ca a fiind o fată deosebită, cu multe calități printre care optimismul, reușind să înveselească pe cei din jurul ei. Altruistă, Claudia este o persoană de încredere. Colega ei, declară: ,,Cuvintele mele sunt prea sărace pentru a o descrie pe Claudia și sunt mândră de reușita ei, iar lucrul care a ajutat-o a fost credința și încrederea în Dumnezeu “. Profesorul Deuș Ioan apreciază atașamentul ei față de valorile creștine, se consideră bucuros că este eleva lui și îi urează mult succes în continuare.
Moldovan Laura, reporter de liceu
La Olimpiada Lectura ca Abilitate de Viață, etapa județeană, elevii Colegiului ,,Andrei Mureșanu” și-au arătat cunoștințele, pe data de 19.03. 2022 la Școala Gimnazială Numărul 4, obținând rezultate pe măsura muncii lor. Astfel, Alma Pramaștolea, elevă din clasa a X-a A, coordonată de profesoara Abrudean Marieta, a obținut mențiune și Bontaș Andrei, elev în clasa a XI-a A, coordonat de profesoara Moroșan Lenuța, s-a calificat la etapa națională.
Bontaș Andrei consideră că a încercat să crească fără să iasă prea mult în evidență, deoarece pe atunci nu vedea prea multe abilități la el, descriindu-se ca fiind ,,timid, introvertit, determinat și consecvent”. Acesta a râvnit la etapa națională, considerând-o a fi ca experiență un apogeu, încă din școala gimnazială, atunci când colegii lui ,,impresionau prin calificative mari la olimpiadele județene și își câștigau biletul spre etapa națională“ declară, elevul. Totodată, îi era frică să participe din cauza unor convingeri interioare, spune el, care l-au bântuit și din cauza cărora s-a ferit de olimpiade. ,,Îmi spuneam: cum ar fi putut cineva atât de neînsemnat ca mine să fie implicat într-un concurs de scară națională?!”, fiind una dintre convingerile care l-au determinat să creadă că nu este capabil să aibă vreo performanță. Cu timpul, după cum spune el, evoluția l-a maturizat: ,,să cresc a însemnat să mă despart de convingerile interioare care mi-au bântuit copilăria“, iar în prezent acesta își cunoaște opțiunile care îl interesează cu adevărat, potențialul și abilitățile.
Participând la această olimpiadă, deși dorea să treacă mai departe ,,încă simțeam rămășițele mentalității vechi, care îmi șoptea că nu pot reuși”, rezultatul l-a surprins, recunoscând că ,,chiar dacă, autoevaluându-mă, mă așteptam la un rezultat cel puțin satisfăcător, m-am bucurat atât eu, adolescentul, cât și copilul din mine“.
Unul dintre motivele, pentru care a participat la Olimpiada Lectura ca Abilitate de Viață, a fost ,,interesul pentru cuvântul scris, interpretare și citit“, dar și ,,doamna profesoară care a reaprins focul pentru literatură și lectură” pe care l-a stins în gimnaziu, crezând că nu i se potrivește. Acesta declară că olimpiada a fost momentul potrivit de a aplica ceea ce a învățat până în acel moment, activitatea profesoarei Moroșan Lenuța din clasa a IX-a cizelându-l și inițiindu-l în lumea textelor, recunoaște Bontaș Andrei.
Elevul consideră că această olimpiadă nu îți solicită abilitățile teoretice, bazându-se pe cele dobândite de-a lungul timpului, în urma experiențelor de viață. Acesta declară că, deși a lucrat doar câteva subiecte, nu a fost nevoie să se pregătească mai mult, deoarece ,,orele de română, toate cărțile pe care le-am citit, textele pe care le-am scris: ele sunt cele care m-au ajutat”. Alt motiv ce l-a determinat să participe a fost faptul că ,,îmi place să evit realitatea stând cu nasul în cărți, trăind fictiv vieți pe care nu le pot trăi empiric, să chibzuiesc asupra frazelor, să mi le notez prin carnețele și apoi să îmi construiesc din ele propriile povești”, dar și faptul că subiectele tipice olimpiadei au o structură atât provocatoare, dar și relaxantă.
Experiența de a participa la etapa națională a Olimpiadei Lectura ca Abilitate de Viață, consideră că are ce să îl învețe pe viitor, ca toate experiențele de altfel, cu laturi negative sau pozitive, dar este de părere că „participarea la această olimpiadă mă va ajuta nu doar pe plan personal, dar și experiențial. De asemenea, persoanele pe care le voi cunoaște și pe care, există probabilitatea să le revăd cândva, în viață, îmi vor face plăcerea de a comunica și de a împărtăși discuții de adolescenți care stau cu nasul în cărți”. Elevul consideră că are ocazia de a participa la un eveniment de o mare importanță culturală, care reprezintă deopotrivă un eveniment personal: ,,ieșirea din bula mea de confort și punerea în uz a pasiunii mele de a scrie”.
Din perspectiva profesoarei de limba și literatura română Moroșan Lenuța, pregătirile pentru Olimpiada Lectura ca Abilitate de Viață au fost ,,mai mult de factură psihologică, de încredere, ce a șlefuit veleitățile sale artistice și i-a oferit un impuls în competiție”, fiind caracterizat de către aceasta ca autodidact, un elev organizat și meticulos. Cadrul didactic declară: ,,încă din clasa a IX-a Andrei s-a remarcat prin poezii, eseuri și recenzii, chiar și după trecerea cursurilor online“, evidențiind astfel capacitatea elevului ce s-a remarcat la ore, fiind ,,capabil întotdeauna să dea răspunsuri inteligente, având un mod propriu de a fi, pe care și-l expune într-o manieră elegantă”, dar și ,,o nuanțare a cuvintelor ce scotea în evidență pasiunea sa pentru limba română“. Profesoara susține faptul că elevul a avut dascăli deosebiți în gimnaziu, care l-au îndrumat ,,iar mie mi-a revenit bucuria de a călători cu el prin multitudinea poeziilor și a argumentărilor ce-i dezvăluie emoțiile”. Reușita lui este considerată de profesoară ,,un nou început, unde va întâlni alte muze ce-l vor inspira să îmbine armonios sentimentele cu rațiunea”.
Andrei Bonțaș se poate mândri totodată și cu obținerea premiului întâi la Concursul ,,Slove” secția proză și Concursul ,, DEBUT POEZIE “ – 2022 , unde a obținut tot premiul întâi, profesoara mărturisind: ,,Cel mai mult mă bucur pentru debutul literar, în care premiul I înseamnă publicarea în volum și recunoașterea meritelor sale artistice”.
Moldovan Laura, reporter de liceu
Foto: Robert Ostace, reporter de liceu
și fotografii din arhiva personală a elevilor
Be the first to comment on "Portret de grup cu olimpicii naționali de la Colegiul Național „Andrei Mureșanu” (II)"