Alte opinii după probele Olimpiadei Naționale de Limba Franceză, de la Bistrița

Sâmbătă, 20 aprilie 2019, la Colegiul Național „Andrei Mureșanu” din Bistrița s-au încheiat probele Olimpiadei Naționale de Limbi Romanice – Limba Franceză, ocazie cu care reporterii de liceu au stat de vorbă cu o parte ditre concurenți.

Impresiile luate de reporterii de liceu de la cei prezenți în curtea Colegiului Național „Andrei Mureșanu” au fost exprimate deschis și surprind impactul avut asupra concurenților de la Olimpiada Națională de Limbi Romanice – Limba Franceză, derulată zilele acestea la Bistrița.

Clara Alexandra, elevă la Colegiul Național „Eudoxiu Hurmuzachi” din Rădăuți, județul Suceava spune că anul acesta a participat pentru prima dată la olimpiada națională de limbi romanice. Înainte de a ajunge la Bistrița, și-a imaginat că este un oraș frumos, dar nu știa foarte multe despre de istoria bogată și despre diversitatea etnică a orașului, fapt care a surprins-o într-un mod plăcut.

Întrebată fiind despre subiectele de olimpiadă, a declarat: „La scris am avut mai multe subiecte. Primul subiect a conţinut un text pe seama căruia a trebuit să comentăm şi să completăm afirmaţii cu <adevărat> sau <fals>. A fost destul de uşor şi interesant. Iar la subiectul II au fost nişte exerciţii de gramatică la care trebuia să fii foarte atent. Subiectul al treilea a constat în realizarea unui eseu despre modalități prin care putem să schimbăm lumea, ceea ce mi-a plăcut foarte mult, deoarece sunt pasionată de acestă problemă. La oral, proba de écoute (ascultare), am primit un subiect legat de Jules Verne.”

Sabău Cristiana, Zalău, județul Sălaj, înainte de a veni la Bistrița nu știa foarte multe despre oraș. Știa doar că e foarte aproape de orașul natal, că are o prietenă care locuiește aici și câteva lucruri istorice. Condițiile de la internatul de la Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu” au fost neașteptat de bune, față de alte olimpiade și pachețelele pe care le-au primit drept cadou au mulțumit-o.

Întrebată depre părerea ei în legătură cu sigla olimpiadei naționale de anul acesta ea a răspuns : „În primul rând, simbolurile mi se pare că sunt emblematice pentru Franţa şi Bistrița, iar ideea de conexiune dintre cele două monumente, Turnul Eiffel şi Trunul Bisericii Evanghelice, este una inspirată.”

Subiectul al III-lea i s-a părut foarte interesant, însă subiectele de gramatică nu au fost tocmai facil de rezolvat, având în vedere faptul că au fost unele chestiuni de finețe. În rest, a fost accesibil. La proba orală a fost deosebit. Am avut un subiect despre modul de a-ți petrece timpul într-o manieră culturală. „Pot să zic că m-am descurcat foarte bine, dat fiind faptul că sunt pasionată de tot ce are legătură cu arta, muzica și cultura.”

Moldovan Viviana din Reghin, județul Mureș a mai vizitat centrul vechi al Bistriței în trecut, dar cu ocazia olimpiadei a apucat să vadă și alte locuri din oraș. Bistrița i se pare un oraș frumos și drăguț. Întrebată despre ce reprezintă simbolurile de pe sigla olimpiadei, aceasta a răspuns : ,,Turnul Eiffel este un simbol al Franţei şi celelalte reprezintă clădiri din Bistriţa”.

Subiectele primite i s-au părut destul de potrivite pentru o olimpiadă naţională. La proba scrisă la ultima parte a fost de scris o poveste pornind de la o imagine. Principalul motiv pentru care va pierde puncte este neatenţia, deoarece s-a încurcat la nişte lucruri simple, relatează aceasta. La proba orală a trebuit să povestească despre avantajele învățării unei limbi străine, unde s-a descurcat foarte bine. Diana este optimistă și bucuroasă că a ajuns până la această etapă.

Andrada Vălean, elevă la Colegiul Național „Andrei Mureșanu”, din Bistrița, este pentru a cincea oară consecutiv la etapa națională a acestei olimpiade și afirmă că proba orală a constat în înțelegerea unui document audio, iar următoarea etapă a fost reproduction orale (proba de vorbit) pe o anumită temă. Documentul audio a fost per total ușor de înțeles, dar au fost anumite secvențe în document în care s-a vorbit foarte repede și nu s-a înțeles. Nu își face speranțe foarte mari în legătură cu reușita asupra acestei probe, doarece crede că e mai bine să lase lucrurile să meargă de la sine. Aceasta a afirmat că „în viață te poți descurca mult mai bine dacă știi limbi străine și, bineînțeles, că e un plus când vine vorba de Curriculum Vitae.”

Cristian Stancu, reporter de liceu

Foto: Cristian Stancu

2 Comments on "Alte opinii după probele Olimpiadei Naționale de Limba Franceză, de la Bistrița"

  1. Moldovan Viviana | 25 aprilie 2019 at 15:12 | Răspunde

    Mi-ați greşit numele, e Viviana, nu Diana ;))

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.