Proiectul „Donează sânge, fii erou!” se extinde și la Bistrița

Proiectul „Donează sânge, fii erou!”, inițiat de Organizația Studenților Mediciniști din Cluj se extinde, printr-o campanie, și la Bistrița.

Proiectul „Donează sânge, fii erou!” început în anul 2001 este un proiect consacrat în Cluj și reprezintă răspunsul studenților Universității de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” la constantul deficit de sânge. Acesta este promovat prin două campanii, una primăvara și una iarna, de aproximativ 5-6 ani. Scopul proiectului este conștientizarea nevoii de sânge și motivarea oamenilor să doneze.

Anul acesta, în perioada 19-23 aprilie, centrele universitare medicale din toată țara s-au folosit de experiența campaniilor din Cluj pentru a extinde proiectul și în Bistrița, Alba Iulia, Zalău și Baia Mare.

În cadrul campaniei de la Bistrița, donatorii au fost așteptați, în intervalul orar 08:00-13:00, la Centrul de Transfuzii Sanguine Bistrița. Aceștia au fost întâmpinați de studenții universității, elevii școlilor postliceale și cei ai Liceului Teoretic Sanitar cu gustări și mici surprize, pentru a face actul donării mai atractiv. Mai mult decât atât, fiecare donator a obținut o adeverință pentru o zi liberă de la locul de muncă, școală sau universitate și bonuri de masă în valoare de aproximativ 65 lei.

Ilinca Ciuruș, studentă la Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca, membră a Organizației Studenților Mediciniști și organizatoare a campaniei de la Bistrița, a oferit reporterilor de liceu câteva detalii legate de proiect, răspunzând la întrebările acestora.

Care au fost așteptările pe care le-ați avut și cum au fost acestea satisfăcute de realitate, privind numărul donatorilor?

Nu ne-am propus un număr țintă de donatori pe parcursul campaniei. Pentru unele persoane poate acesta a fost imboldul necesar ca să se prezinte la Centrul de Transfuzii, pentru altele poate e doar un prim pas înspre a-i convinge. Diseminarea informației către un număr cât mai mare de potențiali donatori a reprezentat un factor important, dar și numeric am fost mulțumiți de rezultatele obținute. S-a dublat, chiar triplat, în unele zile, numărul donatorilor față de o săptămână obișnuită. Din punctul de vedere statistic, aș zice că a fost un succes, în special pentru o primă ediție.

Cum a fost colaborarea cu Centrul de Transfuzii?

 Inițiativa a fost întâmpinată cu multă căldură și entuziasm atât de conducere, cât și de angajații Centrului de Transfuzii, care ne-au susținut pe parcursul campaniei.

 Ce impact a avut asupra locuitorilor Bistriței?

Sperăm că am crescut nivelul conștientizării nevoii de sânge, mai ales în rândul tinerilor. Campania noastră a fost promovată  pe rețelele de socializare și prin prezentări în licee, astfel principala urmare este informarea tinerilor, care să-și formeze un obicei din acest gest.

Aveți în plan și alte proiecte?

În mod normal, în cadrul proiectului, se organizează două astfel de campanii, una primăvara și una iarna, la care îi așteptăm cu drag pe viitorii studenți. Desigur, ca urmare a unei campanii de succes în Bistrița, continuarea inițiativei aici este dorită.

Cum a fost această experiență pentru tine?

Proiectul îmi este foarte drag și m-am implicat cu multă plăcere în fiecare din inițiativele acestuia. Nu doar că este o oportunitate de a participa la ameliorarea nevoii de sânge, dar am și cunoscut o mulțime de oameni minunați cu această ocazie. Desigur, faptul că s-a decis organizarea unei campanii și în orașul meu natal m-a încântat.

La finalul campaniei, s-a înregistrat un număr de 123 de persoane care au donat sânge, demersul organizatorilor fiind astfel un succes. Echipa „Donează sânge, fii erou!” invită cât mai mulți eroi să i se alăture și, pe cei care au donat, să doneze în continuare, pentru a se putea salva cât mai multe vieți.

 

Ioana-Eliza Pop, reporter de liceu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Be the first to comment on "Proiectul „Donează sânge, fii erou!” se extinde și la Bistrița"

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.