În zilele de 13-14 septembrie 2022, începând cu ora 14.oo s-au desfășurat în curtea și în clădirea CNAM activități destinate „Zilelor bobocilor” de la secția maghiară, sub supravegherea diriginților, organizate de elevii din Consiliuli Elevilor Maghiari.
Începerea liceului reprezintă o etapă importantă în viața fiecărui elev care începe clasa a IX-a cu emoție, nerăbdare, curiozitate, dar și cu un sentiment mascat de teamă și neîncredere. Își va găsi oare locul în noul grup? Va răspunde așteptărilor profesorilor și părinților? Va lega prietenii adevărate?
Tocmai pentru a ridica această barieră a necunoscutului cu care acești elevi au intrat în noua școală, în noul mediu și pentru a le da încrederea că vor reuși să realizeze tot ce își propun, Consiliul Elevilor Maghiari le-au pregătit un alt fel de „Bun venit”: două zile de activități în care tema lecției e voia bună, sarcinile de lucru și exercițiile sunt surprizele pregătite și ascunse (pe coridoarele școlii, în sălile de clasă) iar notele sunt zâmbetele acestor elevi care (re)descoperă bucuria jocului și plăcerea de a fi împreună. În plus, elevii conștientizează că sunt parteneri ai procesului de învățare și școala joacă un rol esențial în dezvoltarea personalității fiecăruia.
În zilele de 13-14 septembrie, începând cu ora 14.oo activitățile s-au desfășurat în curtea și în clădirea CNAM, sub supravegherea diriginților. Jocurile interactive au fost organizate de elevii care sunt parte a Consiliului Elevilor Maghiari. Astfel, bobocii au participat la o serie de evenimente interesante. Împărțiți în două echipe ei au pornit la vânătoarea de comori pe coridoarele școlii, având de rezolvat diferite sarcini mai serioase sau mai amuzante. Apoi în curtea școlii au avut loc alte jocuri, scopul fiind cunoașterea școlii, socializarea și acomodarea. De exemplu, fiecare elev a primit trei bomboane colorate și întrebări la care să răspundă pornind de la culorile alese. Cele două echipe au terminat probele chiar mai repede decât ar fi crezut cei din clasele mari, iar timpul rămas a fost folosit pentru a se cunoaște și a lega noi prietenii.
A doua zi, Consiliul Elevilor Maghiari din Bistrița și-a prezentat activitatea desfășurată la nivelul școlii, unde au expus mai precis rolul fiecăruia dintre membrii consiliui și i-a îndemnat pe boboci să se înscrie și ei în acest grup. La activitate a participat și directorul adjunct, Muller Krisztina, responsabilul cu secția maghiară din CNAM.
Majoritatea elevilor s-au bucurat pentru că au cunoscut mai bine școala și, deși nu se cunoșteau de foarte mult timp, au reușit să colaboreze și să lucreze în echipă. Au văzut o altă latură a școlii, una pe care nu mulți dintre ei au reușit să o cunoască încă. Totodată au aflat de Consiliul Elevilor Maghiari și de activitățile lor, dar și faptul că ei pot deveni parte a acestui consiliu, reușind chiar ei să organizeze astfel de activități generațiilor viitoare.
Hortenzia Pop, reporter de liceu
Be the first to comment on "„Zilele bobocilor” de la secția maghiară la CNAM"