Harry Potter și lumea misterioasă a pădurii la CNAM prin Erasmus+

Dacă ați avut vreun dubiu că planeta se va degrada constant în următorii ani, să știți că mai există speranță. Elevii claselor a III-a C și a V-a C de la Colegiul Național „Andrei Mureșanu”, sub îndrumarea echipei de proiect (prof. Roth-Gross Venera, prof. Peter Crina, prof. înv. primar Matei Irina, prof. înv. primar Podină Dorina, prof. înv. primar Matei Livia, prof. înv. primar Pop Sorina și Butuza Nicoleta),  în cadrul proiectului  Erasmus + intitulat „Harry Potter and the case of the sick Earth” învață cum să recicleze corect și ce pot să facă pentru salvarea planetei.

Domnul Cristian Țetcu, președintele Asociației Ruralis, a interacționat cu elevii celor două clase, pe parcursul unei ore, în mediul virtual, în cadrul căreia acesta le-a descoperit „luptătorilor de mediu” aplicația TrashOut și totodată i-a învățat cum să o folosească. Cu ajutorul acestei aplicații, elevii au învățat că pot semnala în timp real locurile unde se găsesc deșeuri, atât la suprafața terestră, cât și în peșteri și ape, putând astfel  comanda inclusiv online,  tipul de transport și gabaritul acestuia. Aplicația este folosită la nivel global, nu doar la nivel național, prin intermediul ei locuitorii planetei putând să comunice din diferite colțuri ale lumii despre un subiect comun. Domnul Țetcu a mai discutat cu elevii despre încălzirea globală, fenomen care afectează tot mai mult planeta noastră, evidențiind speciile de plante și animale pe cale de dispariție din cauza acestui fenomen.

„Activitățile Erasmus sunt genul de activități pentru orice vârstă. Sunt foarte atractive, ingenioase și amuzante. Când am văzut cât sunt de interesante, am simțit că vreau să le descopăr pe rând. Cel mai mult îmi place că nu le facem pe toate o dată și așa le aștept cu nerăbdare. Din punctul meu de vedere, acest lucru face mai special activitățile noastre și ne învață să așteptăm. De asemenea, avem șansa de a cunoaște persoane din diferite țări și putem colabora chiar și la distanță. Prin aceste activități devin mai grijulie cu natura și mai creativă.” (Nora Buboly, a V-a C)

„A fost o experiență foarte frumoasă, mie mi-a plăcut cel mai mult ce am aflat despre natură, pentru ca în viitor să fiu mult mai grijulie cu mediul și mai atentă cu viețuitoarele din jurul meu. Eu de-a lungul timpului am văzut diferite locuri, cu multe deșeuri, mult prea voluminoase, ca să le pot arunca la tomberon. Nu am știut ce să fac, dar de acum știu că prin intermediul acestei aplicații TrashOut, pot proteja mai bine mediul înconjurător. Am avut și o activitate în cadrul căreia am plantat semințe (rozmarin, creson și mentă), iar acum aștept să răsară.” (Amalia Albu, a V-a  C)

„Mi-a plăcut proiectul de la început, deoarece Harry Potter sunt cărțile mele favorite. Nu am crezut că proiectul va fi așa de atractiv. M-au încântat mult activitățile desfășurate în  primul an. În al doilea an, cel prezent, am intrat din păcate în pandemie, dar proiectul a continuat deoarece avem alături  profesori implicați și ingenioși care știu că dacă muncesc în echipă vor reuși. Am continuat proiectul online. În prima întâlnire ne-am cunoscut mai bine și ne-am spus fiecare câte un talent sau ceva ce ne reprezintă. În a doua întîlnire, am descoperit  tradițiile altor țări și a fost întâlnirea mea preferată. Pentru ultimul an, eu sper să continuăm și să valorificăm fiecare casă în parte.”( Muscar Sara Maria, a V-a C)

Sub egida ”Luna Pădurii„ (15 martie – 15 aprilie) activitățile în cadrul proiectului Erasmus au continuat cu plantarea de puieți la Pepiniera din Sărata.  Această activitate a avut ca scop sensibilizarea elevilor cu privire la importanța pădurilor, a rolului lor esențial în menținerea echilibrului ecologic și implicit, a unei clime globale stabile.

Îndrumați de domnul ing. Tompa Ioan, elevii au observat și experimentat întregul proces pe care îl parcurge acest conifer într-o pepinieră. Au învățat despre alegerea locului și a solului potrivit pentru plantarea arbuștilor de tuia, despre distanța de plantare pentru acești arbori, cum se înmulțesc, cât de frecvent trebuie udați și cum poate fi fertilizat solul pentru o creștere rapidă.

Prin intermediul acestei activități am avut oportunitatea de a ne întoarce la natură, creându-se astfel și momentul de a conștientiza cât de importantă este pădurea în menținerea echilibrului acesteia.

Așteptăm cu interes și plini de curiozitate desfășurarea următoarelor activități Erasmus.

Livia Matei, profesor pentru învățământ primar

Nicoleta Butuza – bibliotecar

 

Be the first to comment on "Harry Potter și lumea misterioasă a pădurii la CNAM prin Erasmus+"

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.