Marți, 29 ianuarie 2019, a avut loc la Colegiul Național Andrei Mureșanu Bistrița care a adunat împreună, timp de două ore, elevi din ciclul primar și liceeni.
Scrisul de mână a devenit astăzi o problemă deficitară în comunicarea dintre oameni, cauzele fiind multiple, pe primul loc situându-se rețelele virtuale precum: internetul și telefonia mobilă. Din dorința de a actualiza importanța scrierii caligrafice de mână, elevii clasei I D îndrumați de profesoara pentru învățământ primar Maria-Titiana Sidor și elevii clasei a X-a G, împreună cu profesoara de informatică Ramona Colțescu, coordonatoarea acestui proiect, au participat la o activitatea intitulată : ,,Gestiunea scrisului de tip I”.
Nu numai faptul că importanţa comunicării prin intermediul scrisului de mână a fost diminuată în urma folosirii frecvente a scrisului digital este premisa de la care s-a plecat în realizarea acestui proiect și experiment, în același timp, ci și scrisul din ce în ce mai ilizibil al tinerilor absolvenți de liceu.
În decursul a două ore, liceenii de la CNAM, ajutaţi de micuţii claselor primare, au scris, au desenat şi şi-au amintit de bastonaşe, de cârlige şi de primii ani de şcoală.
Proiectul ,,GESTIUNEA SPAŢIULUI DE TIP I” implică un număr de 38 de elevi din clasele I D şi a X-a G, respectiv un număr de 2 cadre didactice de la Colegiul Naţional ,,Andrei Mureşanu”, Bistriţa. Beneficiarii direcţi ai acestui proiect sunt elevii celor două clase implicate, iar beneficiarii indirecţi sunt părinţii şi cadrele didactice.
Conform profesoarei Ramona Colțescu: Cele mai acide subiecte care îi privesc pe tinerii generaţiilor actuale sunt: educaţia antreprenorială, educaţia financiară, educaţia civică şi educaţia antidrog. Prin acest proiect ne-am propus să familiarizăm elevii cu modalităţi concrete, aplicabile de a face faţă provocărilor societăţii, să-i implicăm în practicarea unor obiceiuri ,,sănătoase” ca viitori adulţi. Proiectul presupune o serie de activităţi atractive, adaptate nivelului de vârstă al elevilor implicaţi şi răspunde nevoilor de formare ale elevilor, prin activităţi nonformale şi extracurriculare.
Prin derularea proiectului elevii vor avea ocazia să se documenteze despre modalităţi intelligente de economisire a capitalului propriu, despre reguli de comunicare sigură în spaţiul virtual şi despre protecţia lor ca elevi/adolescenţi. Prin implicarea susţinută a partenerilor, vom dezvolta capacitatea de muncă în echipă şi colaborarea strânsă între factorii educaţionali importanţi şi vom contribui la creşterea încrederii în insituţiile care au ca scop protecţia cetăţenilor, dar și familiarizarea elevilor cu tehnici simple/aplicabile de gestionare a situaţiilor problemă, cu care se confruntă.
Sidor Maria Titiana subliniază că: Promovarea esteticii scrisului de mână şi a regulilor de comunicare în mediul online, ca și implicarea elevilor în activităţi atractive şi benefice, apropiind două nivele de vârstă prin implicarea într-o activitate comună și relaxantă.
Cristian Stancu și Ștefan Petrina, reporteri de liceu
Be the first to comment on "Estetica scrisului la CNAM"