Joi, 22 decembrie 2016, clădirea gimnaziului Colegiului Național „Andrei Mureșanu”, Bistrița a îmbrăcat straie noi, determinate de Sărbătorile de iarnă. În paralel cu târgul de Crăciun din clădirea liceului, elevii de gimnaziu au dat un aer festiv școlii lor, prin participarea la concursul „Școala mea, a doua casă!”, ajuns la prima etapă a evaluării.
Proiectul „Școala mea, a doua casă!” a fost creat și destinat claselor gimnaziale din Colegiul Național „Andrei Mureșanu” sub forma unui concurs și promovat prin expoziție și materiale audio-video, cu scopul formării gustului estetic în rândul elevilor, prin sentimentul apartenenței la un spațiu educațional cu care să se identifice cu plăcere.
Proiectul se află la Ediţia a II-a și se adresează celor 360 de elevi de gimnaziu, diriginților claselor V-VIII – 17 cadre didactice, părinţilor elevilor și tuturor profesorilor colaboratori.
Pornind de la premiza că „orice călătorie începe cu un pas”, iar caracterul se formează prin deprinderi și educație, inițiatorul proiectului, prof. Matei Irina – director adjunct al Colegiului Național „Andrei Mureșanu”, invită astfel elevii să se implice în amenajarea și înfrumusețarea sălii lor de clasă pentru creșterea performanțelor școlare și formarea unei atitudini pozitive față de mediul educațional.
Desfășurat în perioada noiembrie 2016 – mai 2017, proiectul presupune ca pe întreaga sa durată să se aibă în vedere pavoazarea sălilor de clasă, monitorizarea aspectulului estetic, util și curat al sălii de clasă, comportamentul elevilor.
Premierea câștigătorilor se va realiza în săptămâna ”Să știi mai multe, să fii mai bun!”, 15 -19 mai 2017 și va consta în acordarea premiilor I, II, III, unui număr de 5 menţiuni, dar şi a diplomelor de participare.
Impresii în urma evaluării
Prima etapă a proiectului s-a finalizat cu evaluarea sălilor de clasă din Ajunul Sărbătorilor de iarnă, iar echipa elevilor a fost formată, în urma tragerii la sorți, din câte un reprezentant al fiecărei clase D. Aceștia și-au exprimat opinia în urma evaluării.
Suciu Magdalena-Alexandra, reprezentanta clasei a V-a D, s-a declarat impresionată de colegii ei: „Rezultatul muncii mai multor clase de elevi harnici m-a uimit. Sunt foarte mulțumită, dar am observat că unii au muncit și s-au străduit mai mult decât alții… Clasele au fost decorate frumos în spiritul Sărbătorilor de iarnă și, bănuiesc, că acești copii minunați au pus mult suflet în ceea ce au făcut. Însă, din nefericire, am fost nevoită să ofer punctaje mai mici celor care nu s-au străduit îndeajuns de mult, încât să merite unele mai mari. Sunt convinsă că data viitoare o să încerce din greu, deoarece învățăm din greșelile făcute. O sumedenie de clase mi-au plăcut și nu a fost ușor să le compar și sămă decid, dar a fost frumos să văd atâtea idei inedite. Le apreciez foarte mult munca și cred că profesorii, de asemenea, i-au sprijinit pe copii în tot ceea ce au făcut.”
Reprezentantul clasei a VI-a D, Darius Șuler, povestește: „În ultima zi de școală înainte de Crăciun am fost aleși patru elevi care să dea note sălilor de clasă. Ca să ne fie mai ușor, ne-am împărțit în grupe de câte doi. Eu și colega mea am început de sus, iar cealaltă grupă de jos. Am văzut clase foarte frumos decorate, dar foarte multe au fost murdare, altele aveau puține decorațiuni sau chiar nicio decorațiune. Mi-a plăcut faptul că cele împodobite aveau idei originale, iar podoabele erau făcute, nu cumpărate, create de mâna elevilor. Multe clase au slogane frumoase și originale, necopiate de la nimeni. Câteva clase au fost de nota zece, iar restul de cât au meritat…”
Bretfelean Raluca, reprezentanta clasei a VII-a D se declară încântată că anuil acesta a avut prilejul să facă parte din echipa evaluatorilor concursului „Școala mea, a doua casă!” și a mărturisit: „Am avut de evaluat clase foarte aranjate și frumoase, dar am avut și unele mai puțin pregătite. Acest concurs stimulează elevii pentru a avea grijă de sala lor de clasă. A fost o experiență frumoasă pentru mine, reușind astfel să observ interesul elevilor pentru școala lor.”
Impresiile elevei din clasa a VIII-a D au demonstrat nivelul de maturitate al vârstei. Ea s-a arătat interesată de latura artistică, de cea participativ emoțională, dar și de importanța proiectului, după cum declară: „Proiectul „Școala mea, a doua casă!”este o activitate folositoare, după părerea mea, deoarece solicită implicarea elevilor într-o muncă de echipă, în încercarea de a valorifica imaginația și îndemânarea acestora.
Această activitate are rolul de a-i face pe elevi să se simtă ca acasă în sălile de clasă, având în vedere faptul că la școală petrecem mare parte din zi. Ca evaluator al acestui proiect am avut ocazia de a vedea originalitatea fiecărei clase. Am avut deosebita plăcere de a fi surprinsă de ingeniozitatea fiecărei clase. După părerea mea multe dintre decorațiunile pe care le-am văzut au necesitat multă răbdare. Pe de altă parte am fost dezamăgită să văd clase frumos aranjate, dar murdare și cu toată părerea de rău am acordat punctaje mici.
Toate clasele au fost frumoase și inedite în felul lor, fiecare și-a dat silința mai mult sau mai puțin, în funcție de dorința de a face din sala de clasă un loc mai primitor.”
Proiectul continuă cu o altă etapă și se așteaptă ca sălile de clasă ale gimnaziului să-și îmbrace hainele de primăvară, începând cu primele săptămâni ale semestrului al II-lea.
Carmen-Maria Rus, reporter de liceu
Be the first to comment on "Școala mea, a doua casă – proiect educațional pentru elevii din gimnaziul CNAM"